Live voetbal kan verslavend zijn
CANAL+
- campaign
Als fan van Nederlands voetbal heb je het maar goed. Misschien wel iets té goed. Dankzij CANAL+ krijg je naast een geweldig pakket met live tv, films, series en sport, ook toegang tot ESPN Compleet. Hiermee kijk je echt alle wedstrijden in de Eredivisie. Zoveel voetbal, dat kan toch niet goed voor je zijn…
Van het rechter naar het linkerrijtje
De uitdaging? Voetbalfans weten niet dat je via CANAL+ alle wedstrijden van de Eredivisie kunt kijken, voor de laagste prijs van Nederland. Een geweldig aanbod dus, dat we op een opvallende manier aan de doelgroep moesten overbrengen in een online campagne.
Drama op het veld én in de studio
CANAL+ zendt niet alleen films en series uit, maar produceert ze ook. Daarom kozen we een filmische, verhalende aanpak voor deze campagne. Met regisseur Robin Kikic maakten we verschillende online video’s in dezelfde look en feel, spanning en humor die de doelgroep kent uit hun favoriete films en series. Zo zorgden we voor een onderscheidende link met het gedrag van voetbalfans.
Een voetbalicoon met humor
Dat CANAL+ voetbalcultuur snapt maakten we duidelijk door voetbalicoon Wim Kieft een rol te geven. Eentje waarin hij zichzelf kon zijn zonder gekunsteld acteerwerk en die getuigt van de nodige zelfspot. De campagne bestond uit een lange filmische video, een 30” commercial, korte edits voor social en retargeting rondom topwedstrijden.
Niet spotten met Kieft
De glansrol van Wim Kieft leidde tot flink wat aandacht op X, in vakpers en in de reguliere media, onder andere in het onder de doelgroep zeer goed bekeken Vandaag Inside. 'Want over Kiefts verslaving moet je geen grappen maken,' zei Johan Derksen, harde grappenmaker bij uitstek. En Kieft zelf? Die had al tijdens de shoot en in het persbericht aangegeven dat hij de humor enorm kan waarderen. Gemakshalve liet Derksen net die quote van Wim achterwege. Missie geslaagd.