De elektrische staredown
Check
- campaign
- social
Het elektrische deelscooter platform Check wil de nummer 1 zijn in ‘shared mobility’ in grote Nederlandse steden. Ze vroegen ons om een social media-campagne te maken om de merkvoorkeur te vergroten en het aantal verhuurtransacties een boost te geven. Check, dubbel check.
Een wel heel exclusieve elektrische optie
We besloten buzz rondom het merk te creëren door hun aanbod een serieuze upgrade te geven. Samen met Pon, het moedermerk achter Check en importeur van Porsche, boden we een elektrische Porsche Taycan aan voor één dag in de Check app.
App gecrasht. Missie geslaagd.
Deze stunt op social was een onwijs succes voor Check. Het gemiddelde van 300 app-gebruikers per dag werd flink overschreden tijdens de dagen van de campagne, met een piek van 3.000 gebruikers per uur. Wat er zelf voor zorgde dat de Check-app tijdelijk overbelast raakte. Het aantal Instagram-volgers groeide met 5% dankzij de campagne en verschillende online nieuwssites publiceerden over de stunt.
Deze stunt op social was een onwijs succes voor Check. Het gemiddelde van 300 app-gebruikers per dag werd flink overschreden tijdens de dagen van de campagne, met een piek van 3.000 gebruikers per uur. Wat er zelf voor zorgde dat de Check-app tijdelijk overbelast raakte. Het aantal Instagram-volgers groeide met 5% dankzij de campagne en verschillende online nieuwssites publiceerden over de stunt.
RESULTATEN
137.925
Videoweergaven
5%
Toename in Instagram volgers
- -
Van 300 gebruikers per dag naar een piek van 3.000 gebruikers per uur
- -
Publicaties in nationale en lokale media
- -
11.748 ThruPlays tegen €0,04 per ThruPlay
- -
Tot 51% openings rale voor e-mails en 24% click rate
WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER…
Pon, productiebedrijf Big Shots en de motor imitatie-skills van Tariq and Nour.