Een nieuw fashionmerk voor de fun van fietsen

Endore

  • branding
  • design
  • development
Live website

Beginnen met wielrennen als rookie is best lastig. Het is nogal technisch, gericht op prestaties en meestal een sport die je solo beoefent. Zonde, want wielrennen wordt alleen maar leuker als je het samen doet. Daarom hebben fietsfanaten én YouTube-sensatie Tour de Tietema besloten om de wereld van het wielrennen open te breken voor iedereen. Op die fiets.

img

LET THE GOOD TIMES ROLL


Met hun unieke video’s heeft Tour de Tietema laten zien dat wielrennen meer is dan alleen schreeuwen op het fietspad. Ze hebben een hoop volgers gekregen door met hun content vol challenges en pure fun heel dichtbij het niveau van wielrenprofs komen, maar er waren grotere ambities.

Het doel: Zoveel mogelijk mensen aan het sporten krijgen en zich lekkerder laten voelen door te fietsen.

Een naam die een goed gevoel geeft

Endore komt van endorfine, het opioïde peptide dat het lichaam aanmaakt als je verliefd bent, pijn hebt, aan het sporten bent en tijdens een orgasme. En zo zijn er nog meer interessante situaties. Rete-relevant voor een merk dat je goed laat voelen door lekker op de fiets te springen.

DE SLEUR DE DEUR UIT

De look en feel van Endore is één en al gezelligheid. En brengt je terug naar de tijd dat je je vrienden zo vaak zag dat ze als familie voelden. Endore is je maat die nooit volwassen is geworden en waar je mee uitgaat net als vroeger. Altijd in voor een nieuw avontuur. En nu is het ook nog eens gezond. Winnen.

Deze mentaliteit zie je terug in de levendige, energieke kleuren, zachte en licht nostalgische grafische elementen en een uitgesproken tone of voice die lollig is én motiveert.
img
img
img

EEN FIT VOOR ELKE RIT


Volgende klim: de activewear-collectie ook echt te ontwerpen. Primeurtje. Tijdens ons onderzoek (lees: het passen van veel te strakke kleding) realiseerden we ons dat de meeste fietsmerken vrij saai zijn en zich vooral richten op prestatie.Wij wilden dat alle items in de collectie volledig de focus hebben op de lol van het fietsen. We ontwierpen een basic- (‘high five’), een high-end- (‘breakaway’) en een capsulecollectie (‘extra-ordinaire’).
img
img
img
img
img

SHOP & FIETSEN MAAR


Een online merk dat producten verkoopt, maar geen webshop draait, heeft weinig zin. Dus ook daar draaiden we onze hand niet voor om en we bouwden een toffe website en online shop.
1
1

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER…

Josse ‘nog één wheelie en ik klap je’ Wester, Bas ‘what’s in a name’ Tietema, Maarten ‘e-commerce boven endorfine’ Duineveld, Devin ‘zet het maar online, sue me later’ van der Wiel, Wim ‘grind- en getallenfanaat’ Geraats, Harry ‘Kan ik je op de foto zetten terwijl je je benen scheert’ Brieffies.