Voor jou ontworpen. Eerlijk gemaakt.

Fairphone

  • campaign
  • social

De beste boodschap die een duurzaam telefoonmerk kan verkondigen? “Koop ons niet.” De op één na beste? “Koop de Fairphone 5.” Deze smartphone heeft specificaties die vergelijkbaar zijn met de concurrentie, maar overtreft die met z’n modulaire design dat lang meegaat. Om dit goede nieuws voor onze planeet én smartphone-gebruikers (hoi allemaal) te delen, bedachten we een lanceringscampagne die zowel focust op het product als het merk.

1
1

Welkom in de Fairstreet


In de hoofdfilm nemen we kijkers mee door Fairstreet. Daar maken ze kennis met onze hoofdrolspeelster en introduceren we de Fairphone 5 aan de hand van drie gebeurtenissen die elkaar smooth opvolgen. Zo bewijzen we dat de Fairphone 5 voor jou is ontworpen en eerlijk gemaakt is.
1
2

Social-proof

We gingen deze campagne in met een social-first mindset. Het resultaat? Een video die net zo modulair is als de smartphone zelf. We creëerden kortere versies met ieder een eigen voice-over voor de Fairphone-fans in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Nederland.

Achter de schermen

Naast de lanceringsvideo produceerden we een productvideo die meer vertelt over het nieuwe, verfijnde stukje technologie. Daarvoor filmden we achter de schermen een “guided tour” die je meeneemt langs alle highlights van de nieuwe Fairphone.

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER..

De schermtijd-recordhouders van RubenPaulRuben, guided tour cinematograaf Mickey Vissers, ringtone master Bram Kniest, de speaker specialisten van Rec Sound en Hielke Praagman, actrice en selfie-koningin Rubien, product tour guide Lauren Maxwell en onze vrienden van Fairphone: Kim de Winter, Jan Blaffert, Jan Kohler, Kuriakose Vaisian and Jennette Plooij.