AAN DE BAK

FinancialLease.nl

  • campaign
  • social

In samenwerking met:Resoluut

Zakelijk autoleasen. Ben je er nog? Toppie. Het proces om je auto gefinancierd te krijgen is niet iets waar ondernemers naar uitkijken. Het is vaak onpersoonlijk en je bedrijf wordt grondig onderzocht. FinancialLease.nl doet het anders. Ze vereenvoudigen dat proces en luisteren daadwerkelijk naar de behoeften van de klant. Design studio Resoluut vroeg ons om een 360° campagne te bedenken die voortborduurt op de nieuwe merkidentiteit en positionering. Het resultaat werd beloond met nominatie voor de Dutch Interactive Award.

1

Ondernemers aan het stuur

We wilden dat de campagne levendig en energiek zou zijn, met echte ondernemers in de hoofdrol. We volgden ze tijdens een gewone werkdag. Er is namelijk niks beter dan een ondernemer die dingen voor elkaar krijgt voor z’n klanten. De tagline is een krachtige en herkenbare uitdrukking uit onze taal geworden: Aan de bak. Die benadrukt dat er geen tijd te verliezen is. En is ook nog een mooie verwijzing naar een het voertuig waar het om draait. Vroooom.

Op dezelfde rijstrook


We gebruikten de nieuwe merkidentiteit om campagnebeelden te creëren met een levendige look. Opvallende headers die precies vertellen waar ‘Aan de bak’ om gaat, werden gecombineerd met stevige animatie en frisse, contrasterende kleuren.   
1
2
3

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER...

Fotografie- en filmduo Bill Tanaka, muziekcomponist en sound designer Bram Kniest, editor Gert-Willem Visser, director of photography Boje Ploeg, producers Mick Brand en Isabel Kemme, Ashley, Anna en de rest van het Resoluut-team, en natuurlijk het team van FinancialLease.nl met Kimberley van Everdingen, Roosmarie Kramer, Amanda van de Plas en Jerlijn Kasmani.