Een productlancering in het pikkedonker

Hable

  • branding
  • design
  • development
Live website

Hable is een controller in broekzakformaat om smartphones volledig toegankelijk te maken voor mensen die blind of slechtziend zijn. Omdat elk persoon dat niet kan zien dezelfde voordelen van een smartphone moet kunnen ervaren als wie dan ook.


Om dit product op een impactvolle manier te lanceren, draaiden we de rollen om, want we wisten uit onderzoek dat begeleiders en familieleden die wél kunnen zien mede-beslissingsnemer zijn in nieuwe aankopen.

Daarom ontwierpen we de website opnieuw volledig naar een donkere omgeving. Samen met de volledig zwarte lanceringscampagne waarin audio leidend is, creëerden dit nieuwsgierigheid bij mensen die wel en niet kunnen zien. De doelgroep van blinden en slechtzienden zetten we hiermee centraal in onze campagne en barrières werden doorbroken. Precies zoals de Hable zelf ook doet.
img

“WAARSCHIJNLIJK DE ENIGE KEER DAT JE SUCCESVOL EEN PRODUCT KUNT LANCEREN ZONDER HET TE HOEVEN LATEN ZIEN.”

img
img

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER...

De audio van REC sound, het team van Hable (voice-over: Freek van Welsenis) en de animaties van Ruben Scheer