ELKE DEAL EEN GROOT VERSCHIL
Marktplaats
- campaign
- pr
- social
In samenwerking met:Happiness Brussels
Samen met het Belgische bureau Happiness Brussels ontwikkelden we een langetermijn communicatieplatform voor Marktplaats en haar Belgische tegenhanger 2dehands/2memain, beide onderdeel van de Adevinta-groep. Naast groei in merkbekendheid leverde het een bronzen Effie op, een Sabre Award een YouTube Works Grand Prix en YouTube Changemakers Award.
De speelgoedtest
Je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen. Soms hoef je er alleen maar naar te kijken door de ogen van een kind.’ Een van de hoogtepunten van de merkpositionering is deze feestelijke seizoenscampagne rondom speelgoed. Om (groot)ouders te inspireren om tweedehands speelgoed cadeau te doen in plaats van nieuw, nodigden we 14 Nederlandse families uit voor een unieke speelgoedtest.Om de kinderen en hun ouders een ander perspectief te geven op de waarde van tweedehands speelgoed.
Zonder script
Onder leiding van regisseur Tom Rijpert slaagden we erin om echte reacties van zowel ouders als kinderen vast te leggen. De families wisten niet dat ze voor Marktplaats kwamen. Bij aankomst werd gevraagd om de ouders hun mening over het cadeau doen van tweedehands speelgoed in plaats van nieuw. De kinderen werden gescheiden van hun ouders en mochten een kamer binnenstappen bomvol tweedehands speelgoed. De kinderen reageerden vol enthousiasme toen ze de kamer binnenkwamen, terwijl ouders voor de camera hun twijfels uitspraken over 'gebruikt' speelgoed. De echte emoties van de kinderen laten zien dat zij geen verschil zien tussen nieuw en tweedehands. Zij zien gewoon speelgoed.Impact
Met deze nieuwe campagne voedt Marktplaats de discussie over massaconsumptie en hoe belangrijk hergebruik van producten is. Door mensen bewust te maken van de waarde en betekenis van tweedehands spullen, streeft de site naar een wereld waarin we bewuster consumeren en meer circulaire economie mogelijk is.Je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen
In een tijdsbestek van twee jaar hebben we meer dan 10 verschillende campagnes gelanceerd die de impact van het verkopen van spullen op een goede manier benadrukt. Of het nu gaat om banken, auto's, draagzakken voor baby's of houten speelgoedtreinen, als je ervoor kiest om iets tweedehands te kopen in plaats van nieuw, maak je al een verschil. Vermenigvuldig dit met de 8 miljoen Marktplaats-gebruikers per maand en we geven onze planeet een flinke hap lucht.
WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER...
Happiness Brussels, Daan de Raaf, Bauke Nater, Liselotte van der Lugt, Bo Polak, Cake Film & Photography, Henk Loorbach, Tom Rijpert, Jorrit Kleijnen, DeGrot, Iris Duvekot, Hielke Praagman en de leuke cast en crew voor alle grote en kleine producties. Jullie zijn allemaal een beetje wereldverbeteraars.