VOEG EEN BEETJE YEEEHAWWW
TOE AAN JE DAG

Playtika

  • campaign

Er zijn talloze boeken over de beste pokerstrategieën, maar geen daarvan gaat over hoe je de meeste lol hebt aan de pokertafel. Governor Of Poker 3 is een social game voor je smartphone waar je niet speelt voor het geld, maar voor een vette cowboyhoed. Geen grap.

1
Het neemt spelers mee naar een fictieve versie van de westkust van Noord-Amerika uit het midden van de 19e eeuw en brengt hun avatars van een knus kampvuur tot aan de pokertafels in Las Vegas. Alles komt voorbij.

Door deze settings, samen met de visie van gamestudio Playtika op game development, kwamen we op de tagline: ‘Voeg een beetje yeeehawww toe aan je dag.’

We ontwikkelden dit communicatieplatform als eentje voor de lange termijn, zodat we telkens aan een doorsnee situatie een beetje western fun kunnen toevoegen. Van een suffe kantoortuin tot een praktijk voor acupunctuur.
De situaties krijgen telkens een beetje yeehaww. Precies op de manier die het gevoel van het spelen van Governor Of Poker 3 belichaamt – met humor en bravoure. Twee ingrediënten die alles in het leven beter maken.

Het Wilde Westen waar je ook bent


Rond de première van de blockbuster Napoleon brachten we het Wilde Westen naar de metro van Parijs met een billboardcampagne waarop de voormalige Franse keizer zijn bicorne heeft ingeruild voor een cowboyhoed.
1
In Nederland lieten we Sinterklaas en de Kerstman zien, volledig uitgerust om over de prairie te sjezen. Deze beelden wilden we in dezelfde stijl houden als het traditionele schilderij van Napoleon, dus vroegen we AI om ze te genereren. De cowboyhoed en pokerdetails werden toegevoegd door onze beeldretoucheurs. 
1
2

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER…

De film-cowboys van rubenpaulruben, de banjo-geobsedeerde geluidstechnicus Hielke Praagman, een line dansende René Nuijens, de visuele lasso’s van Retatchi en Playtika’s kaartenschudders Wieger Sturm en Jürgen Stirnweis.