VIND DE BAAN DIE NET ZO UNIQUE IS ALS JIJ

Unique

  • branding
  • campaign

Sinds de oprichting 50 jaar geleden heeft uitzendbureau Unique het altijd anders gedaan dan de concurrenten. Hun belangrijkste boodschap is niet voor niets 'Kijk verder.' Ze weten dat door verder te kijken dan alleen een cv of werkervaring van kandidaten, ze een meer persoonlijke, duurzamere match kunnen maken tussen opdrachtgever en werkzoekende. Eentje waarmee je ook echt groeit als persoon.

In een landelijke campagne wilde Unique zich opnieuw voorstellen aan hun publiek. Dus hebben we een commercial gecreëerd waarin we het onderzoek op de hak nemen dat zegt dat er slechts 16 persoonlijkheidstypes zijn. We wilden diversiteit vieren en de kijker aansporen de werk status quo niet zomaar te accepteren en verder te kijken.

De campagne deed precies wat ‘ie moest doen: de NPS (Net Promoter Score) steeg aanzienlijk, wat zorgde voor een aanzienlijke toename in merkbekendheid en een boost in het verkeer naar de website van Unique en vacatures. Mensen waren daadwerkelijk 'verder aan het kijken'. Nice.
1
2


Het nieuwe unique.nl


Een onderdeel van de nieuwe merkpositionering van Unique was een redesign van hun virtuele thuis: www.unique.nl. Prikkelende koppen voerden in onze campagne de boventoon, dus we wilden diezelfde toon ook op de website terug laten komen. Samen met de gezichten uit de campagne die werden vastgelegd in hun dagelijkse omgeving, speelt de website nu een actieve rol bij het leiden van elke bezoeker naar de juiste online omgeving.
1
2
3

Van bekendheid naar conversie


Na de eerste merkbekendheidscampagne volgden er nog twee nieuwe campagne flights waarin we ons richtten op de inschrijving van mogelijke kandidaten. Met copyregels die mensen aanspoorden eens goed stil te staan bij hun huidige baan, zorgden we ervoor dat ze verder keken naar het aanbod van Unique.
1
2
3

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER…

De kleurrijke choreografie van regisseur Johan Kramer, het woordenkunst van creatieveling Allard Jaspers, de productie-magie van Holy Fools, de fenomenale cast via The Movers en het creatieve en strategische advies van Wilbert Leering.