Finance professionals werven met een gladde CEO

USG Finance

  • branding
  • design
  • development
  • campaign
Live website

USG Finance heeft een mensgerichte aanpak. Alleen als je helemaal jezelf bent, kun je het beste uit jezelf halen. Dit klinkt mooi in theorie. Maar om deze boodschap over te brengen en het juiste type starters in finance aan te trekken, hebben we besloten om dat te testen.

Met een online game zetten we starters in finance tegenover een omhooggevallen CEO die middenin een overname zat. Deze directeur was van de oude stempel en had een carrière die je nou niet bepaald wilt nastreven. Hij was overdreven egocentrisch, autoritair en onwetend. Op een lachwekkende manier.

Als speler moet je zijn financiële termen duiden, door zijn onzin heen prikken en laten zien dat je echt verstand van zaken had. Afhankelijk van het aantal goede antwoorden, zal de CEO het interview op een bepaalde toon afsluiten. Van zeer teleurgesteld tot "Laten we volgende week gaan golfen". Zo raakt de speler echt betrokken bij het spel.
img
img
We zorgden voor een CEO met een hoog cringe-gehalte door hem te stylen alsof hij zo van de set van de film 'Wall Street' kwam en lieten hem de meest absurde dingen zeggen over zichzelf en de overname die hij moest leiden. Op deze manier voelden spelers zich nog meer geroepen om zichzelf te zijn en dit fossiel een lesje te leren
img
img
img
img

WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER...

150 rijen Excel gevuld met financieel jargon, het goed gedoseerde gevoel voor humor van directeur Nils Gerbens, het vertrouwen en de inbreng van Gerard Slot, het kritische oog van Nikki Wester (beiden van USG Finance) en de productiemagie van Bo Polak.