PRECIES WAT JE DAG
NODIG HEEFT
Variantzorg
- branding
- design
- campaign
Werken in de zorg is bijzonder. Je krijgt er namelijk zoveel voor terug. Toch? Ja, maar de waarheid is ook dat het erg veeleisend en stressvol kan zijn. Voor veel mensen is het een roeping, maar voor de meesten is het een baan. Met dit inzicht hebben we een nieuwe merkpropositie, identiteit en campagne ontwikkeld voor VariantZorg, het Nederlandse uitzendbureau voor zorgprofessionals.
Zorg is geen liefdadigheid
Het gebrek aan flexibiliteit en de druk die zorgverleners voelen zijn twee grote redenen waarom mensen hun baan verlaten. Dit vormt een grote uitdaging in een markt waar de vraag naar zorgprofessionals enorm is. Daarom kiest VariantZorg als zorgbemiddelaar voor een andere aanpak. Om hoog verloop en carrièrewisselingen tegen te gaan, doet VariantZorg er alles aan om een comfortabele, flexibele werkomgeving te creëren die voldoening geeft voor de medewerkers, zonder onrealistische verwachtingen te scheppen over het werk zelf.
De meeste zorgorganisaties richten zich op de 'het is een roeping' en 'het geeft zoveel voldoening' kant van de baan. Dit bracht ons op een nieuwe propositie en merkidentiteit voor VariantZorg waar we juist een ander verhaal vertellen dan de concurrentie. Op krachtige, uitgesproken en energieke wijze.
Precies wat je dag nodig heeft
Deze propositie spreekt zorgverleners op een positieve maar eerlijke manier aan. En benadrukt dat het volkomen normaal is om hun werk te zien als een reguliere baan waarbij je net zo goed recht hebt op een eerlijk salaris en goede arbeidsvoorwaarden. Ook benadrukt deze regel dat VariantZorg het antwoord heeft op de veeleisende aspecten van het werk. 'Precies wat je dag nodig heeft' is een pay-off met een praktische, ongecompliceerde toon en laat zien dat VariantZorg de oplossing heeft waar je als zorgverlener naar zoekt.Ga voor grip op je rooster
Met het logo wilden we benadrukken dat mensen door VariantZorg de regie hebben op hun werk-privébalans. Die is voor iedereen anders, dus hebben we de 'o' van VariantZorg gebruikt als symbool voor een klok waarvan iedereen de wijzers als het ware zelf aanpast.We hebben echte ‘Varianters’ zelfverzekerd en energiek vastgelegd samen met het logo en andere elementen uit de huisstijl. Ze weten als geen ander dat het werk pittig kan zijn, maar gaan graag aan de slag omdat VariantZorg ervoor zorgt dat ze zich kunnen focussen op wat zo geweldig is aan de zorg: werken met mensen die op je vertrouwen.
De visuele identiteit weerspiegelt de energieke aanpakkersmentaliteit van het VariantZorg-team. Met gedurfde kleuren, expressieve lettertypen en door de eigen mensen een rol te laten spelen in de branding.
De visuele identiteit weerspiegelt de energieke aanpakkersmentaliteit van het VariantZorg-team. Met gedurfde kleuren, expressieve lettertypen en door de eigen mensen een rol te laten spelen in de branding.
Voor de merkcampagne schreven we koppen die een tikkie confronterend zijn. Met een copyconstruct dat eerst steeds een gedurfd statement doet over de realiteit in de zorg, altijd gevolgd door een oplossing van VariantZorg.
Een aantal van deze headlines vormden de basis van het manifest voor in de merkfilm, waarin wederom de Varianters een krachtige, inspirerende boodschap overbrachten.
Een aantal van deze headlines vormden de basis van het manifest voor in de merkfilm, waarin wederom de Varianters een krachtige, inspirerende boodschap overbrachten.
WE HADDEN DIT NIET GEKUND ZONDER...
De flexibiliteit van fotograaf Noortje Knulst, de moves van videograaf Mo Schalkx, het poseertalent van de Varianters en de fenomenale oren bij RECSound.