‘s werelds eerste billboards met jaloezieën

Mr. Jealousy

Out-of-home advertising, je kunt er niet omheen. Van die enorme digitale billboards die elke 6 seconden weer een nieuwe commerciële advertentie op ons afvuren. Kan dat niet wat kleurrijker? Voor een fabrikant van hele mooie jaloezieën, om maar wat te noemen?

Oogverblindende blinds naar de straat brengen


Mr. Jealousy is een Nederlandse fabrikant en online webshop van de ‘finest’ jaloezieën. Het merk heeft een selectie van verleidelijke kleuren en afwerkingen die net even anders zijn dan de standaard kleurloze collecties die we al kennen. We zagen dat de digitale billboards tegenwoordig ook een soort venster op de wereld zijn. En vensters hebben jaloezieën nodig, Toch?
img
img
Mr Jealousy Campagne
We bedachten dat Mr.Jealousy het perfecte merk zou zijn om de overgang op deze schermen tussen verschillende advertenties en animaties te ‘sponsoren’. In de digital-out-of-home schermen van Ocean Outdoor hebben we de advertentie- en animatie feed zo weten aan te passen dat tussen elke video de Mr. Jealousy jaloezieën even inschuiven, sluiten en weer openen. Elke zes seconden vallen er weer nieuwe, felgekleurde jaloezieën over de volgende advertentie. Hierna openen de lamellen weer en is er de volgende advertentie te zien. Op die manier krijgt het straatbeeld wat kleur en krijgt dit merk alle ogen op zich gericht op een moment dat je het niet verwacht. Zonder copy. Zonder te schreeuwen. Alleen het product.

Brons bij de Digital Creative Competition 

De jury van de Ocean Digital Creative Competition bekroonde dit idee met een bronzen award en 125.000 euro aan mediawaarde. Een flinke prijzenpot waardoor duizenden Nederlanders in het voorjaar van 2025 werden getrakteerd op de jaloersmakende jaloezieën in hun eigen stad.
Ocean Digital Creative Competition winnaar

We hadden dit niet gekund zonder

Alex Vrees en Lennart Veenendaal van Mr. Jealousy en het team van Ocean Labs.