Was je wereld schoner

Seepje

  • design
  • branding
  • campaign

Het duurzame Nederlandse zeepmerk Seepje is sinds 2013 op missie om de wereld een schonere plek te maken. De “donkergroene” doelgroep is al overtuigd. Hoe zorgen we met een aangescherpte merkstrategie en nieuwe identiteit dat de lichtgroene massa Seepje ook uit het schap pakt of online bestelt? Tijd om de handen vuil te maken.

Een uitgesproken rebranding

De iconische Seepje flessen met haar afgeronde hoeken zijn al jaren een statement in het schap, op het aanrecht en in de wasruimte. Door die vorm ook sterker in een steviger logo terug te laten komen creëren we een uitgesproken zachtheid en ontstaat er eenheid.

De Higuita Formule™ voor extra frisheid

Nieuwe vormelementen dragen het merk. En door een complementair kleurenpalet toe te voegen aan de opvallende pastelkleuren van de verpakkingen, draagt elke uiting bij aan het positieve geluid dat Seepje aan heel Nederland wil laten horen.

We brengen het merk naar de straat

In landelijke out-of-home campagnes laat het vernieuwde Seepje van zich horen. Nederlanders worden op een doordachte, maar licht-activistische manier overtuigd van schoner wassen. Quirky headlines in een typografie met punch geven het merk een eigentijdse stem.
Street
img

Een digital-proof merkidentiteit

Voor online videos, social posts en animaties is er een design template waar een variatie aan uitingen mee gecreëerd kan worden. Nieuwe productfotografie, verpakkingen en scherpe copy komen allemaal evenveel tot hun recht. Voor social media posts is een uitgebreid stickerpakket gecreëerd die te pas en te onpas over opgeplakt mogen worden. Zie daarmee eens aan voorbij te scrollen.

Een vernieuwde website

Op basis van de brandguide is er een redesign van seepje.nl ontwikkeld waar alles samenkomt. Van de verdiepende informatie over de fossielvrije ingrediënten tot een keihard verkopende webshop. Zo was je de wereld schoner met één muisklik.