Een douche vol plastic

Seepje

  • campaign
  • social

In Nederland gebruiken we met elkaar jaarlijks gemiddeld 4,2 miljoen kilo plastic shampoo- en douchegelflesjes. Natuurlijk weet iedereen inmiddels dat wegwerp-plastic hartstikke slecht is. Dat je die helaas ook in je badkamer tegenkomt en dat dit flink optelt, beseft nog niet iedereen. Seepje brengt hier verandering in en heeft de oplossing: duurzame douchegels en shampoos.

img

Het stortregent plastic

Vanuit een douchecabine middenin de natuur maakt Seepje-medeoprichter Jasper Gabriëlse duidelijk hoe het zit met dat wegwerpplastic in de badkamer. Terwijl hij praat vallen steeds meer shampoo- en douchegelflessen naar beneden. De stortdouche symboliseert de enorme hoeveelheid plastic die je per jaar verbruikt.


Terwijl hij half wordt bedolven praat Seepje's oprichter rustig door over het probleem. Als hij zijn punt heeft gemaakt laat hij de oplossing zien: een Seepje navulverpakking. Zo onderstreept hij dat je met een kleine verandering in je gedrag, enorme impact kunt maken.

Een metafoor voor onder de douche    

Een douchestraal van plastic flesjes toont op een eenvoudige manier de enorme impact van de  overstap op navulverpakkingen: één eenvoudige navulfles kan al dat plastic afval vervangen.

Een lichtgroene doelgroep wat groener kleuren  

De campagne was gericht op een "lichtgroene" doelgroep van mensen die een duurzamere levensstijl willen leiden. We verspreidden de video via Google DV360, Instagram en Facebook en zorgden voor verschillende CTA's en productplaatsingen. De diverse lengtes maakten de boodschap geschikt voor mensen met verschillende spanningsbogen - of een gebrek daaraan. Zo kwam iedereen op de juiste manier in aanraking met Seepje's gloednieuwe doucheproducten.

We hadden dit niet gekund zonder

De alles verfrissende blik van regisseur Rebecca Weltner en het scherpe oog van DOP Lenny Lu, lege flessenverzamelaar en art-director Joardy Tummers en zijn assistent Nina van Haren, het sound design van David Coehorst, de grading van Raoel Hulst en de nodige VFX waskracht van Lucio Karskens. En natuurlijk de soapies van Seepje; Carlien Verplanken, Hester Foppen en Jasper Gabriëlse
1
2
3
4
5