De originele titel van deze case-study was “Hoe veranderkracht van out-of-de-box branding leid tot een paradigmeverschuiving”. In die taal hadden we in ieder geval een volgend consultancybureau naar de mond gepraat. Gelukkig is er The Unconsultants. Een verademing in de consultancybranche.

De weg naar de hel is geplaveid met rapporten en Powerpoints
Dikke wollige rapporten die altijd aantonen wat de klant wil horen, advies zonder manier om het te implementeren en facturen die zelfs voor Sywert van Lienden te gortig zijn; het consultancyvak heeft er wel eens beter op gestaan in de markt. Terwijl het in de kern natuurlijk gaat om anderen helpen met waardevol, praktisch advies. Daarom ontwikkelde Semco Style Insitute een propositie die founders en start-ups al het goede van consultancy biedt, zonder de nadelen. Lees: in zeer korte tijd hoogwaardige inzichten gekoppeld aan direct toepasbaar advies met flexibele oplossingen.
Opvallen in een onopvallende branche
Dankzij de ambitieuze blik op business advies van het team achter Semco Style Institute waren wij in staat om hun nieuwe propositie te vertalen naar een compleet nieuw merk. Als je het ons vraagt het beste dat er in die branche is gelanceerd sinds de introductie van casual friday. Zo’n propositie vraagt natuurlijk om een merkidentiteit die breekt met wat er in die wereld gebruikelijk is.Dat begon bij de naam; The Unconsultants maakt direct duidelijk wat deze mensen doen: ze geven advies op een onconventionele manier. Dat werd de leidraad voor de rest van de merkidentiteit die we ontwikkelden.
Met een luchtige maar altijd concrete en actiegerichte tone of voice en vormgeving hebben we een merk neergezet dat gelooft in communicatie tussen mensen in plaats van BV’s. Een merk dat in zijn look en feel net zo energiek, helder en oplossingsgericht is als het team van The Unconsultants zélf.
We hadden dit niet gekund zonder
De wonderlijke alleskunners, aka developers, van Pursuit en het team van Semco Style Institute.